RadioHeadの「Creep」は鳥肌が立つくらい好きっ!!

2009年01月14日

歌詞

When you were here before
Couldn’t look you in the eye
You’re just like an angel
Your skin makes me cry
You float like a feather
In a beautiful world
I wish I was special
You’re so fucking special

But I’m a creep
I’m a weirdo
What the hell am I doing here
I don’t belong here

I don’t care if it hurts
I wanna have control
I want a perfect body
I want a perfect soul
I want you to notice
when I’m not around
You’re so fucking special
I wish I was special

But I’m a creep
I’m a weirdo
What the hell i’m doing here
I don’t belong here

She’s running out again
She’s running out
She runs runs runs

Whatever makes you happy
Whatever you want
You’re so fucking special
I wish I was special

But I’m a creep
I’m a weirdo
What the hell am I doing here?
I don’t belong here
I don’t belong here

対訳

君がここにいたとき 僕は君の眼を見ることができなかった
まるで天使のようで 肌に僕は涙する
美しい世界に漂う羽根のような君
僕が特別になりたかった 君はとてつもなく特別だから

だけど僕はくずやろうだし どうしようもないやつだ
こんなとこで何くだらないことやってんだ
ここは僕の居場所ではないのに

思い通りになるのなら 傷ついたって構わない
完全な肉体が 完全な魂が欲しい
僕がもしいなくなったら 君に気付いて欲しいんだ
君はとてつもなく特別だから 僕も特別になりたかった

なのに彼女は扉を開けて飛び出してしまった
飛び出して 遠くへ 遠くへ・・・

欲しいものを手に入れて 君は幸せになればいい
君はとてつもなく特別だったから 僕も特別になりたかった

だけど僕はくずやろうだし どうしようもないやつだ
こんなとこで何くだらないことやってんだ
ここは僕の居場所じゃないだろう

感想

凄く素敵な女の子がいて、その子は僕にとって特別で素晴らしいから、僕もその子に相応しい人になりたいと思ったけど、残念ながら特別にはなれなかった少年の悲しい失恋の歌。

でもちゃんと最後にちょっと前向きに「こんなとこで何くだらないことやってんだ」って言ってるのが良いね。

この曲、随分前に知った曲で、サビに入る際のギターが出す「ガガッ!! ガガッ!!」がもの凄くインパクトがあって本当に鳥肌が立ちそうだと思った記憶がある。・・・ま、本当に立ったのかどうかはおいておくとして。

Creep Radiohead

Pablo Honey
Pablo Honey

posted with amazlet at 09.01.13
Radiohead
Capitol (1993-02-16)
売り上げランキング: 25796

他にこんな事も書いてます

FBでコメント